ایران دیروز

ایران دیروز

ایران دیروز

ایران دیروز

دکترمصیب ناصری

دکترمصیب ناصری عضوهیات علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاداسلامی واحد کرمانشاه دردانشگاه یک میلیونی پکن مقاله isi نظریه کوانتومی سیستم های مخابراتی ارائه نمودوپروژه ی وی عنوان مقاله برتر را احرازنمود.



بیوگرافی دکتر مصیب ناصری:
ایشان در سال 1356در شهر کرمانشاه در یکی از محله های پایین شهر به دنیاآمد . در سال 1374 با رتبه 2000دررشته فیزیک دانشگاه رازی کرمانشاه پذیرفته شدند . این رشته انتخاب اول ایشان نبوده طوریکه می توانستند در یکی از رشته های فنی مهندسی نیز قبول شوند اما در همین رشته تحصیل خود را آغاز می کنند . ایشان اظهار کردند که در زمان دانشجویی در مقطع لیسانس دانشجوی زرنگی نبودند اما در ترم آخر دانشجویی خوب تلاش نموده و توانسته اند در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک گرایش هسته ای در دانشگاه خواجه نصیر تهران پذیرفته شوند .
دکتر ناصری گفت : در سال اول دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد با سازمان انرژی اتمی همکاری خود را آغاز کردم و در سال 83 در آزمون دکتری در دانشگاه رازی کرمانشاه پذیرفته شدم و از همان سال نیز این افتخاررا دارم که با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به عنوان استاد رشته فیزیک همکاری نمایم .
مشارالیه چگونگی همکاری خود با دو دانشمند چینی را جهت چاپ مقاله ISI اینگونه توضیح دادند که : در سال 2007میلادی درکنفرانس علمی شهر منچستر انگلستان شرکت کردم و پروژه دکتری خود را بصورت کاملا نظری و تحت عنوان یک مقاله ارائه داده ام که با وجود علمی بودن آن و به دلیل ایراد ها و برخی اشکالات این پروژه در اواخر سال 2007 وارد فیلد جدیدی شد و تحت عنوان نظریه کوانتومی سیستمهای مخابراتی جدید ارائه گردید . 
وی افزود : این مقاله به گونه ای بو د که مورد استقبال فراوان قرارگرفت بطوریکه ارتباطی رابین تجارت با کوانتومی برقرار نمود که دو دانشمند یاد شده چینی نیز نظریه ایشان را از فاز دیگر بررسی نمودندو در نهایت با توجه به مشترک بودن نوع کار و پروژه تحقیقاتی مقاله ISI تحت عنوان مناقصه ایمن کوانتومی در تجارت به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در دانشگاه پکن که دارای یک میلیون دانشجو می باشد پذیرفته شده است .
در مجموع دکتر مصیب ناصری 5 مقاله ISI در سطح جهانی و بین المللی ارائه داده اند که بصورت مقالات ISIدر کشور های انگلستان ، ایتالیا و چین پذیرفته شده است . 
وی در پاسخ به این سئوال که از نظر علمی سطح دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه را چگونه ارزیابی می کنید گفت : سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از نظر امکانات علمی بسیار خوب است و اساتید این دانشگاه از نظر علمی قوی هستند اما مطمئنا کاستی هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش جمعی برای رفع آن بکوشیم . به نظر من این دانشگاه می تواند دانشجویانی را در خود پرورش دهد که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای برتر کشور از جمله صنعتی شریف پذیرفته شوند . 
دکتر مصیب ناصری متاهل هستند و فرزند 5 ساله ایشان نیز از هم اکنون علاقمند به رشته پدر بوده و می خواهد در رشته ستاره شناسی کهکشانی به ادامه تحصیل مشغول شود .

لیست مقالات دکتر ناصری:

ایمنی غیر مشروط در مخابره اطلاعات با استفاده از رمز نگاری کوانتومی  
کنفرانس دانشجویی مهندسی برق.‏ ۱۳۸۷؛ دانشگاه زنجان
مصیب ناصری و جعفر جلیلیان

بازبهنجارش خودبخودی میدان در کوانتش به روش کرین  
همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور.‏ ۱۳۸۷؛ اهواز
مصیب ناصری و برهان ارغوانی نیا
سخنرانی. 
در این مقاله با معرفی کوانتش میدان به روش کرین و ارائه چند مثال ساده نشان میدهیم که چگونه استفاده از حالتهای با نرم منفی در عملگر میدان در فرآیند کوانتش به باز بهنجارش خودبخودی میدان منجر می شود. و امر میتواند به عنوان نقطه امیدی در کوانتش میدان گرانشی و دستیابی به یک نظریه جامع در گرانش کوانتومی تلقی گردد.


بررسی پراکندگی مولر در فضای کرین  
کنفرانس ملی فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر رضا.‏ ۱۳۸۷؛ شهر رضا
فتاحی, نگین – تکوک , محمد وحید-ناصری,مصیب

در فرایند کوانتش میدان اسکالر بدون جرم با کمترین جفت شدگی در فضای دوسیته،مشاهده شد که خلاء فوک ناوردای دوسیته وجود ندارد . برای رفع این مشکل جواب های با نرم منفی به عنوان حالات کمکی برای بسط عملگر میدان در نظر گرفته شدند . این روش برای میدان های برهم کنشی در فضای مینکوفسکی هم تعمیم داده شد. در این مقاله می خواهیم این روش را به الکترو دینامیک کواننومی(QED) تعمیم دهیم . بنابر این ابتدا با استفاده از این روش کوانتش میدان اسپینوری را در فضای کرین انجام داده و توابع دو نقطه میدان اسپینوری را در این فضا بدست می آوریم . سپس با استفاده از نتایج بدست آمده به بررسی پراکندگی مولر و محاسبه سطح مقطع پراکندگی برای آن در این فضا می پردازیم .


بررسی اثر تغییرات PHبر خواص لایه های نازک نانو ساختار HgSe  
همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور.‏ ۱۳۸۷؛ اهواز
برهان ارغوانی نیا و مصیب ناصری
سخنرانی. 


مخابرات کوانتومی با زوجهای EPR  
کنفرانس ملی مهندسی برق.‏ ۱۳۸۷؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
مصیب ناصری

  Quantum Key Distribution in Satellite Communication

ICNPAA- 2008 International Conference on Mathematical Problems in Engineering , Aerospace and Sciences.‏ ۱۳۸۷؛ Genoa ,Italy

Mosayeb Naseri
سخنرانی. 
Most regularly performed nontrivial task using quantum information to date has been quantum key distribution. Quantum key distribution (QKD) is a method to exchange secret key between parties who need to communicate secretly. Such a key can be used with a symmetric encryption schemes to establish a secure communication. Now a day , QKD is successfully possible using optical fiber, It seems by improving free-space quantum key distribution (QKD) secure quantum communication in wireless medium from satellite to the earth will soon be possible.The first protocol for free-space quantum key distribution (QKD) was presented in 1991. In this paper we examine theoretically the possibility of secure satellite communication using the free-space quantum cryptography.



Application of Quantum Mechanics in Secure Communication  
ICNPAA- 2008 International Conference on Mathematical Problems in Engineering , Aerospace and Sciences.‏ ۱۳۸۷؛ Genoa,Italy
Mosayeb Naseri
سخنرانی. 
Over the last half century, the components of computers have gotten smaller by a factor of two every 18 months, a phenomenon known as Moore's law. In state-of-the-art computers, the smallest wires and transistors are approaching 100 nm feature size, which is approximately 1000x the diameter of an atom. Quantum mechanics is the theory of physics that describes the behavior of matter and energy in extreme conditions, such as short times and tiny distances. As transistors and wires become smaller and smaller, they inevitably begin to behave in intrinsically quantum mechanical ways. In this article it will be shown how it can be possible by using simple principles of quantum mechanics to reach a new field of communication science , named quantum communication. And the most recent development in quantum secure communication will be mentioned. Finally the new method of secure dialogue between two agent (Alice Bob) , with the help of measurement concept in quantum mechanics will be presented.


رمز نگاری کوانتومی تضمین دستیابی به امنیت کامل در ارسال اطلاعات  
نخستین کنفراس ملی مهندسی کامپیوتر.‏ ۱۳۸۶؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان
مصیب ناصری

 رویکردی نو در محاسبه انرژی خلائ و اثر کازیمی
کنفرانس سالانه فیزیک ایران.‏ ۱۳۸۶؛ دانشگاه یاسوج
مصیب ناصری و محمد وحید تکوک و شهریار روحانی


  Electromagnetic Casimir Effect in Krein Space
2007 Europhysics Conference on High Energy Physics.‏ ۱۳۸۶؛ Manchester, UK
Mosayeb Naseri
سخنرانی. 
The present work is part of an investigation of the new version of canonical
quantization called Gupta-Bleuler quantization or Krein space quantization. In this paper
we re-examine this method in calculation of electromagnetic casimir force in four
dimensional Minkowski space-time, once again it is found that theory is automatically
renormalized.


اثر کازیمیر در فضاهای با توپولوژی غیر جزیی در کوانتش به روش کرین  
کنفرانس سالانه فیزیک ایران.‏ دانشگاه کاشان
مصیب ناصری و محمد وحید تکوک

مخابرات کاملا" ایمن با استفاده از تلپورتیشن کوانتومی  
همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور.‏ اهواز
جعفر جلیلیان ، مصیب ناصری مسعود شاهرخی
سخنرانی. 
تلپورتیشن کوانتومی شیوه ای جدید را برای ایجاد ارتباط امن بین فرستنده و گیرنده فراهم می کند که در احتیاجی به رمزنگاری وجود ندارد. در این شیوه ارتباط به کمک زوج های EPR و تک فوتونها صورت می گیرد. در این روش با استفاده از یک سری قوانین و خصوصیات حاکم بر سیستم های کوانتومی شیوه ای جدید و ایمن برای ارسال اطلاعات فراهم می شود. در این روش حاملهای اطلاعات انتقال پیدا نمی کنند لذا هیچ استراق سمع کننده ای نمی تواند از پیام ارسالی آگاه شود..د در این مقاله می کوشیم با معرفی کوتاه تلپورتیشن کوانتومی نشان دهیم که چگونه اصول بنیادی حاکم بر نظریه کوانتومی به امنیت کامل در ارسال اطلاعات منجر می شود


هندسه فضا- زمان و شرایط مرزی در کوانتش به روش کرین  
همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور.‏ اهواز
مصیب ناصری و مجید اکبری

در این مقاله اثر کازیمیر در فضاهای با توپولوژی غیر جزئی با استفاده از کوانتش میدان به روش کرین محاسبه گردیده است ،این موضوع از دو منظر میتوانند مورد بررسی قرار گیرد.در دیدگاه اول که در آن هندسه فضا-زمان تخت در نظر گرفته می شود به مقدار صفر برای انرژی کازیمیر منجر می شود،اما انتخاب دیدگاه دوم ویا به عبارتی نگاه نا اقلیدسی به هندسه فضا-زمان به نتیجه ای مشابه با نتیجه ای منجر می شود که با استفاده از بازبهنجارش میدان حاصل می شود. این محاسبه به این نتیجه فلسفی مهم منجر می شود که بر خلاف نظر پوانکاره، فیزیکدانها در توصیف جهان نمی توانند روشهای بی نهایت مختلفی را اتخاذکنند وانتخاب شیوه فرمولبندی جهان فیزیکی نمی تواند قرار دادی باشد. در واقع جهان پیرامون ما حقیقت واحدی دارد که تنها با فهم آن است که به توصیف درستی از آن می رسیم.

منبع: دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد