ایران دیروز

ایران دیروز

ایران دیروز

ایران دیروز

عجب صبری خدا دارد

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم.

همان یک لحظه اول ،

که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ،

جهان را با همه زیبایی و زشتی ،

بروی یکدیگر ،ویرانه میکردم.

ادامه مطلب ...

سیزده راز موفقیت اقتصادی آلمانی ها

آلمان قهرمان صادرات جهان است. هیچ کشور دیگری به اندازه آلمان محل تولد و خانه برندهای مطرح جهانی در عرصه‌های مختلف نیست. بسیاری از مشاوران و کارشناسان اقتصادی و بازرگانی به دنبال رازهای موفقیت آلمانی‌ها هستند.

کشور آلمان از سال ۱۹۸۶ در مجموع ده بار قهرمان صادرات جهان شده است. صادرات کلید رفاه عمومی و موتور اصلی اشتغالزایی در این کشور است. این روزها که بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا درگیر بحران یا رشد ضعیف اقتصادی هستند، بیش از هر زمان دیگری علاقه به کشف "نسخه‌ی کامیابی آلمان" افزایش یافته است. اما ریشه‌های این موفقیت کجاست؟

ادامه مطلب ...

رحیم معینی کرمانشاهی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


رحیم معینی کرمانشاهی (زاده ۱۵ بهمن ۱۳۰۴ یا ۱۳۰۱ کرمانشاه) نقاش، روزنامه نگار، نویسنده، شاعر و ترانه سرا است.

ادامه مطلب ...

ناصر پورپیرار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ناصر بناکننده معروف به ناصر پورپیرار با نام مستعار ناریا، عضو اخراجی حزب توده ایران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و ناشر این حزب پس از انقلاب، نویسنده، ویراستار و موسس نشر کارنگ است که کتاب‌های خود را ازطریق این موسسات نشر منتشر کرده‌است. نظریات منحصر به فرد او در باب تاریخ ایران، پیش و پس از حمله اعراب به ایران، شاهنامه و فردوسی، سعدی و یهودیان بر خلاف تحقیقات دانشورانه و علمی تاریخی است. او اذعان دارد که بی‌سواد است.

ادامه مطلب ...

زبان آذری

زبان قدیم‌تر مردم آذربایجان، شعبه‌ای از زبان‌های ایرانی بوده است که به مناسبت انتساب به آذربایجان، آذری خوانده می‌شود و بعضی از واژه‌ها و جمله‌های آن در کتاب‌های جغرافیا باقی‌مانده و برخی نیز در بعضی ده‌ها‌ و نقطه‌های دوردست هنوز وجود دارد. تغییر زبان گفتاری از آذری ایرانی به آذری ترکی از زمان تسلط سلجوقیان آغاز شد و در دوره‌ی تسلط ترکمن‌ها و آغاز عصر صفوی بیش‌تر شهرها و ده‌ها را شامل شد.


با سپاس فراوان از احسان یار شاطر

ادامه مطلب ...